Pelajar politik berani pertaruhkan kecantikan semula jadi rebut gelaran Miss England 2022 tanpa solek

Mempertaruhkan kecantikan semula jadi, pelajar politik tampil berani merebut gelaran Miss England 2022 tanpa sebarang solekan.

Mampukah pelajar politik ini merebut gelaran Miss England 2022 Oktober ini tanpa sebarang solekan hanya bergantung kepada kecantikan semula jadi yang dimiliki beliau.

Pelajar ini telah memukau para hakim pertandingan ratu cantik Miss England dengan menggunakan barang-barangnya tanpa solek sepenuhnya.

Ini adalah kali pertama dalam sejarah 94 tahun pertandingan itu bahawa peserta tidak menggunakan alat solek.

Melisa Raouf, 20, hanya bergantung pada kecantikan semula jadinya apabila muncul di separuh akhir pertandingan di London minggu ini.

Dia telah berjaya mara ke pusingan akhir.

Wanita Battersea itu mendedahkan bahawa dia memutuskan untuk berwajah segar tentang kecantikan dalaman ketika semua sedang obses kepada ‘filter’ di media sosial

“Ia satu pengalaman yang agak menakutkan tetapi sangat menakjubkan untuk menang dengan cara ini,” kata pelajar berusia 20 tahun itu.

“Ia amat bermakna bagi saya kerana saya merasakan ramai gadis dari pelbagai peringkat umur memakai solek kerana mereka berasa tertekan untuk berbuat demikian,” lapor ladbible.com.

Pelajar Kolej King itu juga telah dibanjiri dengan mesej positif di media sosial sejak dia membuat langkah berani untuk melakukan solekan catwalk secara percuma.

“Ramai gadis menghantar mesej kepada saya memberitahu bagaimana saya membuat mereka berasa lebih yakin dengan diri mereka sendiri,” katanya.

“Dengan kesihatan mental menjadi topik yang begitu besar, saya mahu membuatkan semua gadis berasa baik. Saya hanya mahu menghapuskan semua standard kecantikan. Saya rasa semua gadis cantik dengan cara mereka sendiri.”

Dia juga mendedahkan bahawa dia kini berhasrat untuk bersaing di peringkat akhir ‘bertelanjang muka’.

“Saya ingin menggunakan platform Miss England saya untuk memperkasakan kecantikan semula jadi dan menghapuskan pemikiran toksik ini,” kata wanita London selatan itu.

Dia akan memperagakan barangannya bersama 40 wanita lain untuk dinobatkan sebagai Miss England pada 17 Oktober di Pusat Persidangan dan Acara Heart of England di Coventry.

Penganjur pertandingan ratu dunia terkenal itu sebelum ini telah memperkenalkan pusingan ‘model top bermuka terbuka’ pada 2019.

Penganjur Miss England Angie Beasley berkata, ini adalah kali pertama melihat seorang peserta tanpa solek sepenuhnya bersaing dalam separuh akhir dan dia dan merasakan diberi kuasa untuk menentang semua peserta lain

“Saya suka mekap untuk meningkatkan kecantikan semula jadi tetapi tidak perlu anak muda memakainya terlalu tebal sehingga kelihatan seperti topeng.”

Baca juga:

Joe Biden tunai janji batalkan lebih RM40,00 hutang pengajian rakyat AS

Baca juga:

3 remaja julang nama Permatang Pasir, Permatang Pauh dan Malaysia ke peringkat dunia