Pendakwah terkenal perlekeh kerja fronliner dalam kuliyah dengan panggilan kesat

Pendakwah terkenal perlekeh kerja fronliner dalam kuliyah dengan panggilan kesat

Pendakwah terkenal, Ustaz Ahmad Husam hari ini dikecam netizen gara gara mengutuk dan memperlekehkan anggota fronliner, RELA. Beliau yang juga aktif berceramah dalam pentas PAS turut menggunakan perkataan kesat “anak haram” kepada anggota RELA. Berikut merupakan isi kandungan kuliyah yang disebut:

“Sehari dua ni RELA ni lebih garang dari polis ni. Kadang-kadang polis tak banyak tanya, RELA ni yang tanya lebih.”

“Dengan lesen pun dia minta. Takpa lah depa pun nak rasa ada taring sikit.”

“Semalam saya balik padang serai, polis tak tanya, RELA yang tanya banyak. Dari mana encik..surat mana..buat apa di Padang serai? Anak haram rela ni berlagak lebih dari polis.”

Katanya dalam kuliyah dalam surau yang tidak diketahui lokasinya. Pendakwah yang juga anak kepada bekas Mufti Kedah itu juga turut memperlekehkan kerja RELA dengan hanya jaga traffic kenduri sahaja.

“Masa latihan dengan topi senget berkawat menjerit… balik kampung dok jaga kenduri ja.”

“Macam JPAM, berkawat menjerit balik kampung tangkap ular sewa”

Katanya disambut dengan gelak ketawa hadirin.

Video yang tular dikongsikan oleh seorang pengguna sosial itu mendapat kecaman dari netizen.

“Ya Allah awat ckp mcm tuuu.pegang title ustaz kott.tp bahasa yg kluaq dr mulut tak dak cerminan langsung.akhir zaman agaknya ustaz (bukan semua) jd gini. Nauzubillahiminzaliq.”, kata Zalina Zahid.

Seorang lagi netizen turut mengecam

“Merapu macam ni pun dapat tauliah kat Kedah? Negeri apa laguni ? Ustaz hat nak sampaikan hadith shahih hampa sekat ishhh…”

Video boleh dilihat di link berikut : https://www.facebook.com/100017628131092/videos/784197735511157/

COMMENTS